dimecres, 30 de desembre del 2009

Tancament de GITIC

Avui dia 30 faig el meu tancament de GITIC. En principi deia que de què servia fer aquesta assignatura si d’informàtica ja en sabem tots. Evidentment ara és quan opino tot al contrari, és a dir, jo en un principi tenia uns coneixements previs d’informàtica, però al llarg d’aquest semestre he vist que, gràcies a les classes de GITIC he après programes i pàgines web que crec que en un futur els hauré de fer servir. Un exemple n’és el CMaptools, ja que gràcies a aquest programa si un s’organitza bé i fa un bon ús d’aquest és molt útil alhora de preparar els examens. El CMaptools no el coneixia, ni tan sols ni l’havia sentit mai. Un cop en Xavi ens va explicar com funcionava, vaig veure que era molt fàcil d’utilitzar i a la vegada molt útil ja que tens un gran ventall de possibilitats com per exemple posar-hi colors als aspectes més importants, etc. El que em va sorprendre també, va ser que pots posar hipervincles, cosa que no ho hauria imaginat mai.
Cal dir que l’intervenció en la qual vaig haver de dedicar més temps de reflexió és l’anàlisi de l’anunci. Un dels programes els quals m’agradat més és el “Pinacle Studio Plus” ja que sempre m’agradat montar vídeos d’aquest tipus però sempre utilitzava el Movie Marker i ara que sé com funciona el Pinacle intentaré baixar-me’l per internet, i si no és possible, m’el compraré. La intervenció que m’ha portat més dificultats és la de l’Audacity. En aquesta sessió vaig dedicar-li molt de temps, ja que primerament se’m va descarregar malament el programa, seguidament me’l vaig baixar de nou i com que no sabia com anava ni res, doncs em vaig passar com 2 hores investigant el seu funcionament. Un altre obstacle que m’hi vaig trobar va ser alhora de penjar-lo al bloc. Però després de tant preguntar, d’investigar i de cercar per internet finalment ho vaig aconseguir.
Respecte al bloc, en general ha sigut una eina d’el·laboració de treballs o exercicis de classe, però també he intentat que sigui un espai de reflexió personal sobre les tasques que duem a terme dia a dia a la facultat. A més a més, aquest bloc ha permès la bona organtzació, ja que mitjançant les etiquetes, els professors han pogut accedir als exercicis de cada alumne de manera més fàcil i ràpid. He de dir que totes les pràctiques m’han costat molt de realitzar, algunes més que d’altres, però el resultat crec que ha estat positiu.
Per finalitzar, un tema important a valorar és l’autoavaluació. Reconec que moltes de les sessions no han estat al dia. A principi de curs m’organitzava de tal manera que les sessions estiguessin al dia, però mica en mica, entre els treballs que hem hagut de fer, les exposicions que havíem de preparar, els llibres que havíem de llegir, entre altres coses, no em donava temps de posar-me al dia amb el tema del bloc. Amb tot això, s’ha m’ha acumulat la feina i m’hagués agradat que tot hagués sortit d’una altre manera, i és per això que en el pròxim semestre ho tindré en compte i intentaré que no em passi la pròxima vegada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada