El seu significat ens diu que les imatges ens comuniquen amb molta més precisió que les paraules, però en la realitat no és així. Les imatges tenen una capacitat discursiva limitada; mentre que les paraules, convertides en text poden desvetllar imatges mentals sense límit. Si pensem, hi ha paraules, frases, expressions que són impossibles de demostrar mitjançant les imatges; un exemple seria la representació de l’acció de girar-se els mitjons en sentit contrari. Podeu imaginar com ho feríem? Realment és una mica difícil, no creieu?. Per tant, <>.
D’altra banda, hi han paraules, frases, expressions, que segons el context, ens és més fàcil de captar mitjançant les imatges, un exemple seria el de la comunicació a les autopistes. Si anem conduint i veiem un panell informatiu en què han dibuixat un llit i la inscripció de la distància de 30 Km, ràpidament deduïm que a certs quilòmetres ens trobarem un estacionament per dormir, i és molt més pràctic que una seqüència verbal, si ho trobéssim escrit, el més probable, és que ni ho llegíssim, ja que la velocitat del vehicle i la dels nostres ulls no estan en concordança. Per tant, ens és més útil la imatge que l’escrit.
Pel que fa als mitjans de comunicació transmeten un fet o una notícia ja sigui escrit per premsa o verbalment per televisió o ràdio. Una de les formes que s'ha de verificar la notícia, és mitjançant una imatge. Però contràriament, si aquesta imatge està fora de context pot donar tendències a confusió.
J. Tuson diu que tampoc hem de pensar amb un extrem o un altre, simplement hem d’equilibar-ho. Segons un context és millor utilitzar les paraules, i segons un altre context les imatges.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada