dijous, 5 de novembre del 2009

Tòpic 1: Una imatge val més que mil paraules



El seu significat ens diu que les imatges ens comuniquen amb molta més precisió que les paraules, però en la realitat no és així. Les imatges tenen una capacitat discursiva limitada; mentre que les paraules, convertides en text poden desvetllar imatges mentals sense límit. Si pensem, hi ha paraules, frases, expressions que són impossibles de demostrar mitjançant les imatges; un exemple seria la representació de l’acció de girar-se els mitjons en sentit contrari. Podeu imaginar com ho feríem? Realment és una mica difícil, no creieu?. Per tant, <>.
D’altra banda, hi han paraules, frases, expressions, que segons el context, ens és més fàcil de captar mitjançant les imatges, un exemple seria el de la comunicació a les autopistes. Si anem conduint i veiem un panell informatiu en què han dibuixat un llit i la inscripció de la distància de 30 Km, ràpidament deduïm que a certs quilòmetres ens trobarem un estacionament per dormir, i és molt més pràctic que una seqüència verbal, si ho trobéssim escrit, el més probable, és que ni ho llegíssim, ja que la velocitat del vehicle i la dels nostres ulls no estan en concordança. Per tant, ens és més útil la imatge que l’escrit.
Pel que fa als mitjans de comunicació transmeten un fet o una notícia ja sigui escrit per premsa o verbalment per televisió o ràdio. Una de les formes que s'ha de verificar la notícia, és mitjançant una imatge. Però contràriament, si aquesta imatge està fora de context pot donar tendències a confusió.
J. Tuson diu que tampoc hem de pensar amb un extrem o un altre, simplement hem d’equilibar-ho. Segons un context és millor utilitzar les paraules, i segons un altre context les imatges. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada