diumenge, 1 de novembre del 2009

Educació Mediàtica




          El nom del producte és Coca-Cola. El seu logatip i slogan és: “Coca-Cola, estás aquí para ser feliz”.
          Aquest anunci es va difondre a través de la televisió i el seu impacte va arribar a ser tant fort que es va parlar d'ell en altres mitjans de comunicació com en els telediaris, premsa, internet...És un anunci transmès per la tarda per cridar l'atenció dels nens i joves. Respecte a la seva durada és bastant llarga, ja que dura 1 minuts i 32 segons.
La campanya que s’ha utilitzat per fer aquest anunci, és una campanya de manteniment perquè no es parla d’un producte nou, sinó que renova l’anunci de la Coca-Cola tradicional. Pel que fa a la descripció dels elements morfològics, podem dir que l’escenari principal de la història que s’explica és l’hospital. El nus del anunci, és el naixement de la nena en front dels 102 anys de la persona gran. Al principi del vídeo apareixen escenaris secundaris com la ciutat, l’interior del cotxe i els paisatges del poble d’ell.

         Cal comentar l’estructura narrativaque té; es basa en la història de l'ancià i la nena recent nascuda. Josep que és la persoa gran, va a l’hospital al mateix temps que explica la història de la seva vida (flash back) dirigint-se a la nena (“Hola Aitana”). Aquest trobament amb ella és com un símbol de tot el que li queda per viure a la petita i intenta transmetre la autentitat de la Coca-cola que, encara que han passat molts anys des de la seva creació, segueix conservant el mateix sabor i és un refresc de molts joves i adults. El relat té lloc a la actualitat.
         Respecte als aspectes sintàctics-expressius, els plans que s'utilitza són el pla mitjà-llarg, pla-mitjà curt, primer plà, i en una o dos escenes, el gran primer plà. L'angulació dels plans és normal ja que coincideixen amb la visió normal. La il·lumincació no és un element a destacar, ja que s'utilitza una llum normal amb la mateixa intensitat que en la vida real. El color que més s'utilitza que més es relaciona amb en Josep és el vermell, en la qual, el seu símbol és la pasió. L’anunci té un tractament realista, ja que pertany a un relat que pot passar en la vida real.
        En relació amb els texts escrits, al començament de l'anunci s' introdueix una oració: “Esta historia es real”, també apareixen les dades de la recent nascuda i el vell; a la meitat del anunci es pot observar el logotip de Coca-Cola, i al final, el slogan: “Estás aquí para ser feliz”. La única veu que apareix és la del Josep, que es caracteritza per el to greu d'un vell.
         Aquest anunci va tenir un gran impacte, ja que va agradar a la gent perquè és emotiu. Des del meu punt de vista, és creatiu perquè s'intenta fer publicitat resaltant les coses bones del senyor (“Suerte por haber nacido, por haber abrazado a mi mujer, por haber conocido a mis amigos...”), i en alguns moments està present la Coca-Cola.
        Pel que fa al públic, l'anunci es dirigeix al públic de totes les edats, especialment als joves, als que se'ls intenta dir que siguin feliços i que disfrutin de les coses bones que la vida els hi ofereix. El missatge que es vol transmetre és que Coca-Cola, sempre ens acompanyarà. El valor que més es destaca és la felicitat.
        Un altre aspecte important és la música i els efectes espeicals. Aquest anunci comença amb el so del batec del cor que indiquen el començament d’una nova vida, la vida de l’ Aitana. El pas d'aquest so a la banda sonora es realitza mitjançant un flash produit per el soroll de un cotxe.
         I per últim les estrategies narratives que han aconseguit, és captar l'atenció del públic mitjançant la veu tranquila i pausada del ancià i la historia que explica. L'interès que mostra és la seva relació amb la felicitat i que tots els consumidors desitgin tenir-la comprant aquest producte. Lacció és nula, simplement és una historia explicada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada