dijous, 8 d’octubre del 2009

Pràctica 1 GITIC

Avui he fet la pràctica 1 de GITIC a casa. Haviem d'agafar la imatge que ens vem fer a classe, però jo he agafat una altre foto, en la què surto amb dos amigues meves. Aquesta pràctica tracta de retocar-la utilitzant diversos filtres. Bé, jo en comptes de fer-ho amb el programa GIMP-2, ho he fet amb el photoscape i photoshop. He fet servir dos programes, perquè amb ells puc fer diferentes coses, però el que he utilitzat és bastant senzill.

 
Els filtres en què havia de retocar una imatge utilitzant diversos filtres i altres elements del programa GIMP2 per tal que hem quedés una imatge totalment diferent i original.
Els filtres que he aplicat jo, han sigut els següents:

Amb el programa photoscape he seleccionat:


Filtros-Region (fuera del foco) que en aquí tens diferents opcions mitjançant en el cual et selecciona una part de la foto en forma de rodona, i a la resta de la imatge pots ficar-lo en blanc i negre, en negatiu, desenfocant la zona que tu vols, etc...sense que variï  la part seleccionada. En aquest cas el centre l'he deixat igual, i l'entorn és el que ha canviat. 


Tot seguit, he anat a Perfilado, on et marca més la imatge, és a dir, els ulls te'ls resalta més, les dents també, entre altres.


Desrpés he tancat el programa i he obert el Photoshop, en la qual he tingut que seleccionar la part que no volia que es modifiqués amb el "Lazo magnético". Però clar, perquè em canviés l'altre part, havia d'invertir el seleccionat, i he anat a "Selecció-invertir" i finalment, he anat a "Filtros-desenfocar-desenfocar con movimiento", amb aquest últim, he fet que es desenfoqués més, però de forma ratllada. 


Després he escalat la imatge per tal que la mida en píxels fos: 900x600
I finalment, l'he guardat amb la mida 56'60 kb 


Cal dir, que aquesta pràctica m'agradat molt, ja que quasi sempre utilitzo aquests programes per modificar fotos, per fer desaparèixer una part de la foto i posar-ne una altre, per fer collage's, per ficar-hi marcs a les fotos, etc. M'agraderia fer un curs de Photoshop, ja que sempre l'utilitzo, però no puc fer totes les coses que voldria fer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada