divendres, 16 d’octubre del 2009

El meu estimat diari

  


         Bé avui estreno el meu estimat diari de COED. El començaré pel dia 22 de Setembre, ja que els anteriors dies es poden resumir molt breument, perquè pràcticament la Imma ens va presentar l' assignatura, quins continguts tindria durant el semestre, com seria l' avaluació, què era necessari portar sempre a mà (càmara digital i un pen drive), i el que em va sorprendre més és la poesia que ens va llegir dels interrogants, comes, punts, etc. La veritat és que ho trobo molt bé això de llegir un poema breu i a la vegada divertit, és curiós!
22 de Setembre
         En aquesta classe de Petit Grup, la veritat és que va estar molt bé.  Vem fer un exercici en conjunt, que tractava de posar-li més o menys intensitat (0_9) als adjectius que deia la Imma, i després els vem posar en comú. Els adjectius eren: brut, inpur, infete, llardós, merdós, porc i runyós. A mesura que la Imma els anava citant d' un en un,  la gent aixecava la mà segons els valors que els hi havien posar. No sé si mexplico: per exemple, la Imma deia l' adjectiu brut, i a continuació deia els números del 0 al 9, i segons la valoració de cadascú, anàvem aixecant la mà. Bé, les conclusions que vem treure, despres de finalitzar aquest exercici, va ser que, encara que els eren els mateixos adjectius, cadascú té la seva manera de interpretar-los, potser per mi l'adjectiu brut, tenia un valor 8, i per un altre un valor més o menys alt. A continuació hem realitzat un altre exercici que consistia en dir cadascú un personatge de la televisió que ens semblés un bon comunicador i dir com a mínim 3 adjectius d' aquest, del per què creiem que era un bon comunicador. Va sortir un voluntari per anarl-os apuntant a la pissarra, perquè així ens era més fàcil comentar-los al final de l'exercici.
I per últim, hem fet una lectura de diferents articles que tractaven de la comunicació. Ens em agrupat en grups de cinc, i després d' haver-lo comentat entre els components dels grup, em exposat les idees principals amb la seva argumentació, tenint en compte, la conclusió que feia l' autor. El meu article “Una imatge val més que mil paraules“ ha estat molt interessant, ja que són les paraules les que han creat al nostre cervell les imatges. Les imatges tenen una capacitat discrusiva limitada mentre que les paraules, convertides en text poden desvetllar imatges mentals sense limit. Entre els cinc, em pogut extreure conclusions molt interessants i a la vegada molt raonables, perquè si et pares a pensar, és del tot cert el que diu lautor. Després d'haver exposat les nostres idees sobre aquest text, tot seguit els altres grups han dit el títol del text i l'autor, i han exposat les idees més rellevants. Al finalitzar la classe, la Imma ens ha proposat fer un resum d'aquest text amb les seves idees principals, i penjarho al blink.
Doncs fins aquí el dia d‘ avui.

24 de Setembre
Com tots sabem, són les festes de la Mercè, la festa Major de Barcelona. Que disfruteu d' aquest pont xikets i xiketes! Petons!

1 d‘Octubre
           Bé, avui em fet la prova del nivell C de català. Un nivell en què tots hauriem destar-hi, ja que la llengua catalana és molt important i sobretot en aquesta carrera. Doncs us explico el dia davui. Mentre que anava amb tren des de Malgrat de Mar (l' últim poble del maresme, on després ve Blanes, on aquest, ja formaria part de la comarca de Girona) cap a Barcelona, la meva companya Marina em diu:
-Nena, saps que avui tenim la prova de català no?
En aquell moment em vaig quedar parada i vaig dir:
-Que dius?! no, no pot seeeeer! se‘m havia oblidat per complet!
I res, durant el trajecte com que teníem 1hora i 10 minuts, la Eva, la Marina i jo, ja ens veieu allà repessant català, concretament, pronominalització (sort que ho vem repassar, perquè va sortir a l'exàmen). 
Arribem a classe, i la Imma ens el reparteix, i primer vem començar pel dictat, i després ja cadascú a lu seu.
Personalment, tampoc em va anar tant malament com m'esperava.
Els resultats van sortir al blink de la blanquerna el pròxim cap de setmana, i vaig treure un 4 i algo. Tampoc està tant malament, oi? per ser una prova daquest nivell, i sense repassarme res...doncs dintre del que cap...
Fins el pròxim dia! Petooons i salut!


6 d'Octubre


En aquesta classe, la Imma ens ha explicat un dels tipus de text que hi ha, en aquest cas, la descripció. La descripció ens és molt útil, per els diferents exercicis que farem més endavant. Tot seguit, la Imma ens ha posat algunes cançons perque  les escoltéssim i alhora escriure el que inspirava aquella cançó. Després  em escoltat un poema de Xesco Boix, i més tard, em llegit una que parlava del bombardeig de Gernika durant la guerra civil. Personalment, m'ha impressionat molt, i mentre que ell llegia, et ficaves en situació i encara t'impactava més. En els últims minutets de la classe, la Imma ens ha ficat l'anunci de l'Estrella Damm, i per finalitzar ens ha posat un exercici per fer  per d'aquí a 15 dies. L'exercici s'anomena "Qui ets, tu?". És un treball creatiu que consisteix a fer una foto creativa d'algun tret que caracteritzés a un company del grup, i amb això fariem una exposició tots junts, i despres escriure la descripció al blog. 
I fins aquí el dia d'avuiii!
Un petoneeet!




8 I 15 d'Octubre
Aquests dos dies els argumento junts, ja que en una classe vem començar una cosa i no la vem acabar, i la vem continuar a la següent classe. Bé, en aquestes dues sessions de Gran Grup, haviem de portar llegits, comentats i resumits dos textos: Un és el llenguatge i les llengües i l'altre tracta sobre la comunicació oral i escrita. Entre tots, anàvem comentant el text i despres la Imma treia una conclusió final perquè quedés més clar.  Després de comentar aquests dos textos, la Imma va donar una mica de teoria sobre les 4 habiiltats lingüístiques: PARLAR, LLEGIR I ESCOLTAR..I després d'haver donat aquesta teoria, va començar a donar-ne sobre les característiques del text que es classifiquen en descriptives i prescriptives. Dins de les descripció hi ha la coherència, la cohesió i l'adequació; i dins de les prescriptives hi ha la correció i la variació(o estil/o repertori).
Dir que les característiques d'un text, són qualitats que ha de tenir quan actua amb eficàcia com a missatge real en una situació comunicativa. Les descriptives son les que analitzen i expliquen el funcionament d'algun aspecte lingüístic i les prescriptives són les que determnen normes d'ús (dús de fer servir la llengua).
Descriptives


  • Adequació:  És el grau de d'adaptació d'un text a la seva situació comunicativa. Ho fem t enint en compte: la varietat dialectal i el registre que són apropiats a la situació comunicativa.
  • Coherència: És la propietat del text que selecciona la informació important de la que no ho és. A més a més, estableix la relació lògica no contradictòria de les diferents parts del text.
  • Cohesió: Conjunt de relacions o vincles de significat que s'estableixen entre diferents elements o parts del text i que permeten al lector interpretar el text amb eficàcia.
Prespectives:


  • Correcció: És la norma explícita d'ús en una comunitat de parlants. les normes són fixades per una comunitat de parlants
  • Variació (o estil o repertori): Qualitat dels trets expressius o estil·lístics d'ún escrit o d'un discurs d'acord amb determinants valors o actituds socials. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada